Thursday, September 6, 2007

New Indie Tv Series hit Your Local TV!

dah tgk semalam episod pertama KAMI di 8TV? dah lama aku nantikan ura2 pasal drama ini, dan pendapat aku? cerita independent yg teramat sgt2 harus tengok! drama bersiri melayu yang aku anggap sgt lari dari tipikal drama2 melayu dulu/kini. diceriakan dan dicantikkan dgn musik2 yg kita suka dgr, dan juga band kawan2 yg muncul. dan tidak lupa mencungkil susah payah seorg editor fanzine yg sememangnya tidak berduit seperti aku ketika satu masa dahulu. terdapat scene dimana editornya KAMI fanzine (lyn @ Teka Teki) tidak mempunyai cukup wang ketika potostat zinenya. ai.. aku pun pernah hadapi masalah begitu :( begitu simple lakunan dan tidak terlalu bodoh. seperti babak penjual stuff(suke tgk lu minah, selambe je die), budak2 dlm gig, dan akhirnya.. ia sebuah drama dgn lakunan gig yg sebenar! episod pertama menampilkan Bittersweet dari Ipoh rock city. sesungguhnya aku merindui fanzine cut n paste.. rindunya aku pada fanzine comotku yg juga cut n paste.. Cut n Paste zine Rocks! haha! ape pun nantikan seperti biasa hari Rabu, 10 malam di 8tv. Friendship, Music N Life.. (kata2 ini juga sama seperti Empire spirit) adakah ia kebetulan? :)

9 comments:

pjoe said...

salam
first time kat sini
yup..aku pun suka cara 'kami' paparkan bagaimana susah payah lynn tu nak produce zine dia.
dah lama juga tunggu cerita ni...sampai buat aku berfikir dan terinagt dengan zaman2 sekolah dulu
dengan zaman tu masih guna kaset
lagu2 backgorund cerita pun best2..couple,bittersweet,meet uncle hussain
hehe

mungkin ada yg tak setuju benda ni masuk tv macam ni sebab 'komersialism'
entah.
bagi aku..cerita ni bawak aku ke zaman sekolah dulu

salam

Elly Rocker said...

kalau kita di zaman tahun 90an, pasti KAMI dikritik hebat, yaa komersialism.. tapi ia muncul pada waktu sepatutnya.. great drama for me too.. tapi kalau nak dikritik, joe kidd juga pernah expose dgn Alternative di TV3 dahulu.. biaselah.. ade pro n krontra.. bagi aku.. aku sgt suka! haha! salam sayang kepada editor2, ahli2 musik dan penchinta musik semua!

Elly Rocker said...

oh oh? terima kasih joe kerna hadir di kalam aku yg serba tak cantik ini.. sedang berusaha untuk menjadi lebih cantik dah jelita. wahahaha!

kukang said...

aku suka jalan cerita 'kami'..tapi aku mcm tak setuju dgn segelintir pelakon series ni yg mcm tak tau ape tu INDIE..Apepun ade bittersweet, caya la..A perfect match!

Anonymous said...

kill ur TV lah...

-pwokrwol

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
MJ said...

dah la depa pasang lagu aku time scene penyesalan episod 1 ceh...

kasi la part bercinta ke.. ahaks!!

Elly Rocker said...

hihihi! nasib tidak part edar dadah tuh dipasang lagu kau.. pasti kau dianggap stoner pula nanti

"pop mark" said...

kami...... blh dikatakan ok dri scene music inpendent kita . tp certain part ad yg x blh kita follow up coz bad 4 independent scene kita.hihihi