Photobucket

Thursday, January 14, 2010

Pengorbanan Masa

Masa itu emas, masa itu intan, masa itu permata. kadang2 situasi menyebabkan masa itu tak terluang, kadang2 pula masa itu perlu dieberikan perhatian pada yg lebih penting. kadang2 juga masa itu perlu diberi sama rata. kadang2 masa itu tak dapat sama rata.

mcmana dgn masa anda? byk terluang? terlalu sibuk? bg aku sekarang masa aku 24/7 agak sibuk. kerja, kehidupan harian, kadang2 takda masa untuk lepak2. bukan sebab sombong, tapi aku kene lebihkan masa. dulu boleh lah masa diluangkan dengan byk, sekarang nih kadang2 terpaksa habiskan masa dengan berehat. masa untuk bercinta juga terpaksa dicatu :p kalau dulu boleh turun 2-3 hari ke melaka, sekarang dah kene balik hari. aku ngaku mmg tak puas, penat. tapi aku harap die memahami. bg kawan2, kalu ade masa terluang, gua lepak punye. cume kalau aku diam tuh maknenya aku nk berehat jab.

susah juga nak atur masa. utk 2010 nih juga aku dah start tulih diary, atur perbelanjaan seharian, nampaknya makin teratur life. GOOD! thanks to sayam sebab hadiahkan diary. terasa lebih bermakna bila kite tulih dan aturkan kehidupan seharian. aku rasa 2010 adelah tahun permulaan yg teratur bg aku. korang mcmana? ade yg dah lama teratur hidupnya. baguslah. dalam masa itu juga kehidupan sebagai pemuzik dah main kurang, dan pengeluaran utk muzik juga dah takde langsung, rasa duit makin byk plak bila tak main muzik. ade pro dan kontra semua tuh. apepun, untuk 2010, aku doakan semua kawan2 lebih berjaya, lebih maju dalam hidup. bg yg dah berkahwin, makin bertambah rezeki, bg yg sedang praktikal, selamat menghadapi suah senang hidup bekerja, dan bagi yg sedang leka.. ingat lah. masa itu sgt berharga. bile kite hargai masa, kite rase susah hati sebab mcm tak cukup je masa itu. SELAMAT MENGHADAPI PENGHIDUPAN DI TAHUN BARU 2010. Assalamualaikum wbt :)

"Minutes and seconds are passing us by.. - hail king!"

1 comment:

Anonymous said...

masa yang lapang adalah waktu dimana kita bebas dari cangkuk-cangkuk keperluan dunia!

"i wanna fly away" ~ lenny