Photobucket

Tuesday, January 15, 2008

Yahudi Jajah Melalui Fikiran, Budaya Dan Filem...

BARA api di atas dapur pun membakar garang. Membakar daging-daging pejal sate yang kami pesan. Bila dikipas, meletit-letit. Meletup-letup. Sesekali apinya menyambar, menambah indahnya suasana malam di kedai itu. Manusia mundar-mandir tambah meriahnya lagi. Kedai itu berhampiran panggung wayang gambar dalam bandar Pattani. Bandar dalam kawasan majoriti Islam, dalam negeri Buddha negara Gajah Putih itu.



“Mu semua duduk dulu sementara nak tunggu sate masak, aku nak lihat-lihat di luar panggung tu…” Aku minta diri sebentar.

Kelmarin semasa aku berada di luar pekan Pattani, aku lihat sebuah lori melintas. Dindingnya dipenuhi poster-poster wayang. Besar-besar. Berkeliling bandar dan kampong berdekatan. Iklan juga melalui pembesar suara. Macam juga di kampungku Balik Pulau Pulau Pinang dulu-dulu, waktu aku masih kecil. Apabila ada tayang wayang di pekan Kongsi, kereta seperti itulah round rata kampong mengiklannya. Sekarang dah tiada lagi.

Gambar-gambar yang kulihat kelmarin itulah, yang kini terpampang depan pintu masuk panggung. Gambar wanita tak berpakaian, sama besar dengan manusia. Di samping gambar-gambar lain yang juga menjolok mata. Menjolok perasaan dan nafsu. Tetapi bagi kumpulan dan pasangan anak-anak muda yang ramai menunggu depan panggung di situ biasa saja. Macam juga kumpulan-kumpulan Mat Rempit di Malaysia, bercampur baur lelaki perempuan antara mereka. Pakaian dan gaya, tiru-tiru remaja di negara barat.

Masih terbayang lagi pengalamanku menonton wayang di Karachi Pakistan. Walaupun sudah bertahun-tahun berlalu. Aku bersama kawanku, seorang pelajar universiti di sana. Dari jauh aku macam tak percaya ada di depan panggung wayang malam itu. “Eh… Panggung wayang ke ni?” Aku bertanya. Sewaktu bertembung dengan penonton-penonton serentak keluar menonton dari panggung.

“Kenapa?” Kawanku seperti tersentak.


“Seperti di masjid.” Balasku pendek, seolah-olah bergurau. Tetapi sebenarnya tidak. Kerana ramai yamg keluar panggung wayang itu macam orang keluar dari masjid. Pakaiannya sama dengan pakaian orang ke masjid. Kadang-kadang ada yang berkupiah. Nampak agak bersopan. Tiada wanita-wanita. Kalau ada pun kebanyakannya bukan Islam. Tiada anak-anak muda berpakaian dan berkelakuan menjolok mata atau tak senonoh.

“Kau tahu, orang-orang di sini rata-rata memakai pakaian tradisi dalam tiap kehidupan harian mereka. Ke masjid, ke panggung, sama saja. Kadang-kadang ada yang berkupiah dan berserban.” Dia menerangkan. “Pakai macam kamu ni… berkemeja dan berseluar tebal, tidak longgar ala koboi… amat asing bagi mereka. Pakaian yang sering dipakai oleh orang-orang Kristian di sini. Jadi tidak heran jika mereka menganggap kamu orang Kristian. Begitu juga kalau ada wanita pakai gaun atau pakaian menjolok mata ala barat, tentu mereka dianggap orang Kristian. Ini, di bandar besar Karachi yang terdedah dengan pengaruh luar, kalau di pekan-pekan kecil dan pendalaman lebih sensitif lagi.”

Pernah terjadi sewaktu aku meminta minuman kepada penjaja tepi jalan, disebuah pekan kecil utara Pakistan. Penjaja itu tidak berapa layan. Tapi bila aku beri salam, dia bertanya, Islam? Aku angguk. Baru dia layan aku dengan mesra. Begitu juga waktu aku berbaris hendak ambil tiket keretapi, ucapan salam boleh beri syafaat percepatkan tanpa ikut giliran. Dhief!, dhief!, mereka layan aku sebagai tetamu kehormat. Semasa aku keluar dengan kawanku orang tempatan, dia suruh aku pakai pakaian seperti mereka. Jangan sampai kamu dianggap orang kafir! Katanya.

“Jom kita menonton?” Aku ajak dia menonton. Kerana aku belum pernah lagi menonton wayang di Pakistan ini. Bila dia bersetuju, aku terus meluru ke kaunter tiket. Ada dua ruang. Satu dipenuhi orang berbaris menunggu giliran. Satu lagi masih kosong. Aku menuju ke ruang kosong itu.

“Nanti!” Jerit kawanku menahan. “Sejak bila kau jadi perempuan? Lihat ni!” Sambil jarinya menunjuk arah tulisan bahasa Inggeris di situ, ‘For Ladies Only’. “Ini ruang jual tiket untuk wanita sahaja!”

Tersipu-sipu aku. Teringat aku semasa menukar wang di Habib Bank kelmarin, juga ada ruang tunggu bertulis, ‘For Ladies Only’. Begitu juga di pejabat pos dan tempat-tempat awam lain. Ada lagi yang anehnya, walaupun bagi orang di sini tidak. Pernah sewaktu aku menaiki bas dari Pesyawar ke sebuah kampong di perdesaan. Aku termasuk kumpulan yang mula-mula naik bas itu. Aku duduk di tempat kosong di hadapan. Bas itu terus berjalan mengutip penumpang.

Apabila ada wanita naik, maka keutamaan tempat duduk akan diberi pada wanita, mulai dari belakang. Jika tidak cukup juga, lelaki terpaksa berdiri. Tiba-tiba bas berhenti lagi, walaupun isinya sudah penuh. Ada sekumpulan wanita bercadur menutup muka macam wanita-wanita lain juga naik. Memang itulah pakaian muslimat-muslimat Pesyawar. Dari jauh nampak macam khemah bergerak-gerak, payah nak pastikan mana depan, mana belakang.

Pemandu bas itu menjerit memberitahu supaya semua lelaki turun. Beri tempat duduk pada muslimat-muslimat hingga memenuhi bas. Perasaanku mulai bimbang dan cemas. Takut tertinggal. Kerana tidak ada lagi tempat kosong dalam bas. Tapi bagi mereka ada lagi tempat kosang. Itulah atas bumbung. Semua lelaki disuruh naik atas bumbung yang memang kuat dan teguh itu. Akhirnya bas yang bertulis di depannya ‘Tawakkaltu Alallah’ itupun berjalan terus tiada berhenti mengambil pemumpang lagi.

Terus membelah merentasi udara kampong berdebu yang hampir tidak pernah hujan. Sesekali penumpang di bumbung menjerit isyaratkan supaya tunduk, takut dirimbas ranting kayu dari pohon besar tepi jalan.

“Eh, Mat! Sate dah siap ni!! Mari…” Suara kawanku berteriak, mengejutkanku dari lamunan yang berpanjangan. Tangannya menggamit-gamit dari dalam kedai, ajak makan bersama. Aku pun menuju ke meja hidangan.

“Asyik betul mu lihat poster-poster wayang tu! Nak menonton ke?” Kawanku bertanya lucu. “Atau nak tengok gambar perempuan bogel…”

“Di sini, gambar-gambar lucah lebih dari itu lagi termasuk blue film pun mudah didapati, walaupun di tepi jalan. Apalagi bila teknologi semakin canggih.” Yang lain seorang ustaz tempatan menyampuk, sambil merentap lidi sate setelah memasukkan daging ke mulut.

“Begini, saudara!” Kataku sambil membetulkan tempat duduk dan mula bercakap. “Aku tengok dari sudut lain. Seperti tulisan seorang ahli bisnes Amerika Syarikat bernama Hendry Ford I, pengasas dan ketua Syarikat Motor Ford dalam bukunya ‘The International Jew’ terbitan 1920, tulisnya, … Panggung wayang gambar sudah lama masuk dalam program Yahudi untuk memandu, mempengaruhi dan menjajah fikiran manusia. Setiap minggu dan malam, panggung wayang akan menjadi teman rapat yang sentiasa utarakan idea-idea kehendak kuasa balik tabir tersebut…”

Mereka terus mengunyah sate perlahan-lahan, sambil menumpukan perhatian kepada kata-kataku. “Di Rusia misalnya, walaupun tiada apa-apa hiburan tetapi panggung wayang masih dikekalkan, disokong dan digalakkan oleh Bolshevis Yahudi. Bahkan perusahaan wayang gambar, perusahaan ke 5 terbesar di AS dikuasai sepenuhnya oleh Yahudi. Sebab itu, dunia yang bertamaddun perlu tingkatkan lagi tentangan terhadap pengaruh keruntuhan akhlak dalam bentuk hiburan seperti pengurusan sekarang. Menurut Ford lagi.”

“Aah. Orang lebih suka tv.” Ada yang menyampuk.

Tapi ustaz itu menjawab, “Tv tu adalah panggung wayang yang dah dikecilkan. Supaya mudah anak isteri orang Islam atau tok-tok guru pondok yang tak mahu serta malu menonton di bandar, boleh tonton sendiri di rumah dengan bebasnya. Barulah mudah jarum penjajahan dicucukkan atas mangsanya.”

“Betul kata ustaz!” Aku terus menyambung cakapnya. “Sebab musuh-musuh Islam sedar, di mana umat Islam tidak boleh dijajah dan dihambat dengan muncung senapang semata-mata, tapi hendaklah dipisah lebih dulu Islam dari penganutnya. Memisahkan melalui dadah, arak, lagu hiburan, filem-filem, dedah aurat, campur baur lelaki perempuan dan sebagainya. Kadang-kadang radio dan tv kerajaan yang mengaku Islam pun tidak sedar, mereka telah berperanan seperti kemahuan musuh-musuh Islam ini!”

“Adakah ini juga suatu perancangan oleh musuh-musuh Islam?” Muncul satu lagi pertanyaan.

“Tentu! Rahsia tersebut pernah dibongkar oleh kerajaan Bavaria pada 1786 M melalui buku ‘The Original Writings of The Order and Sect of The Illuminati’, mengenai pelan jahat puluhan pendita dan banker Yahudi nak tawan dan jajah dunia. Mereka bergerak melalui akhbar-akhbar, parti politik, pendidikan termasuk teori-teori palsu, kegiatan kebudayaan termasuk filem, pertandingan- pertandingan dan pertubuhan sulit freemason.” Jelasku, sambil memegang sepucuk sate dan mencecah ke kuah.

“Sebab itu, bila orang Yahudi nak telanjangkan wanita kita mereka tak payah datang sini. Petik saja suiz di AS, maka pakaian wanita sini pun terlondehlah!” Jawab ustaz itu.

“Haa! Macam mana tu??” Ada yang tercengang-cengang nak tahu.

“Mudah saja. Mereka cipta ‘pakaian yang bertelanjang’ , disalorkan melalui toko-toko fesyen di AS, menjadi pakaian artis-artis mereka, disebar melalui media massa mereka hingga ditiru oleh artis dan muda-mudi kita. Tertariklah adik kakak di kampong, maka ber‘pakaian telanjang’lah keluarga kita, walaupun mulanya malu-malu lagi.” Terang ustaz. Baru yang lain merasa lega.

“Kalau begitu mudah sangatlah orang Yahudi memerangkap dan menelan kita?”

“Ya. Se mudah kita mengunyah dan menelan sate ini!!” Kataku sambil memasukkan se cucuk sate ke mulut. Tertawa kecil mereka, masing-masing terus mengunyah.

“Tapi, ada lagi…” Ustaz itu menambah. “Kecuali bagi orang yang mengamalkan Islam sebagai satu cara hidup, termasuk menegakkan sebuah negara Islam yang merdeka.”

*POST DARI MYSPACE UNTUK KESEDARAN*

2 comments:

Anonymous said...

kill ur tv, bro & sis....

-pwokrwol-

fara[the]bugbuster said...

hoi lama tak hapdet! apa cerita?